Forord
Afsnit 2
Afsnit 3
Afsnit 4

Jubilæumsskriftet er udarbejdet af brødrene Henning Andersen, og Poul Andersen (f. 1932).

Henning Andersen

Henning Andersen (f 1927) er stadig aktiv og har i mange år udført et utroligt stort arbejde for skyttesagen, både lokalt og på landsplan.

Henning startede sin "skyttekarriere" allerede som 7-årig, hvor han for første gang, den 16. juni 1935, var med sin far på skydebanen - hvor han dog kun skød 49 point ud af 100 mulige - og har siden 1936 været medlem af foreningen. Henning, kommer fra en aktiv skytte familie. Morfar Hans Peter Petersen var medstifter af foreningen og en dygtig skytte. Han vandt i 1908 en 1889-riffel, udsat som præmie af Indenrigsministeriet. Farfar Hans Andersen var fast markør på skydebanen. Far Ejnar Andersen var kasserer i foreningen i flere år i '40erne. Morbror Folmer Petersen var også en dygtig skytte.

Henning Andersen var kasserer fra starten af '50erne indtil 1953 hvor skytterne fik deres egen bestyrelse, hvori han fungerede som formand indtil 1961. Henning blev valgt ind i amtsbestyrelsen i 1961, blev amtsformand for skydning i 1962 indtil 1976 hvor han blev valgt til DDSG&Is skydeudvalg og var samtidig medlem af DDSG&Is overbestyrelse indtil 1986. Han fungerede endvidere som formand for Greve Skytteforening fra 1988 til 1995. Siden da har Henning "kun" været aktiv skytte, men har stadig en levende interesse for hvad der foregår i foreningen.

ForordAfsnit 1Afsnit 2Afsnit 3Afsnit 4

[Home][Foreningen][Indbydelser][Hints][Resultater][Links]